V roku 2023 čaká zamestnancov aj zamestnávateľov viacero legislatívnych zmien. Práve na ne bude zameraný IV. ročník EPI konferencie Pracovné právo 2023. Medzi prednášajúcimi sa predstavia samotní tvorcovia legislatívy a viacerí odborníci z praxe, s ktorými nazrieme aj na témy akými je práca z domácnosti a jej aktuálne výzvy, či odmeňovanie pracovnoprávnych vzťahov.
Komu je konferencia určená?
HR oddeleniam, firemným právnikom a advokátskym kanceláriám, subjektom verejnej správy a samosprávy, podnikateľom, štatutárom, konateľom, vedúcim zamestnancom, manažérom, každému zamestnávateľovi a zamestnancovi, ako aj všetkým, ktorých sa daná problematika týka alebo ich zaujíma.
Martina Horničáková, HR & ER Manager, GLOVIS SLOVAKIA, s. r. o.
Anonymný účastník konferencie
...
Anonymný účastník konferencie
...
Anonymný účastník konferencie
Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR, generálna tajomníčka služobného úradu
Soňa Filípková zastáva funkciu generálnej tajomníčky služobného úradu Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR od 1. júla 2021. Je absolventkou Ekonomickej univerzity v Bratislave v odbore ekonómia a manažment podniku. Študovala aj právo na Paneurópskej vysokej škole v Bratislave. Na Ministerstve práce, sociálnych vecí a rodiny SR pracuje od roku 2012 ako riaditeľka a ako generálna riaditeľka osobného úradu. Predtým pracovala na Ministerstve kultúry SR ako vedúca služobného úradu, v rokoch 2003 až 2010 pôsobila na Colnom riaditeľstve ako colná špecialistka, vedúca oddelenia vnútornej kontroly a vedúca oddelenia bezpečnosti.
Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR, riaditeľ odboru zodpovedný za oblasť právnej úpravy pracovnoprávnych vzťahov
Je autorom viacerých odborných a praktických kníh o pracovnom práve (napr. pravidelne aktualizovaný Zákonník práce s komentárom pre vydavateľstvo Poradca podnikateľa), prednáša o pracovnom práve, publikuje akademické aj praktické články v oblasti pracovného práva, zastupuje Slovenskú republiku v pracovných skupinách pre pracovné právo na pôde EÚ. Od roku 2010 pôsobí na Ministerstve práce, sociálnych vecí a rodiny SR. Od roku 2011 je riaditeľom odboru zodpovedným za oblasť právnej úpravy pracovnoprávnych vzťahov – napr. za Zákonník práce, zákon o minimálnej mzde, zákon o kolektívnom vyjednávaní. Podieľal sa na vládnych novelách Zákonníka práce od roku 2011.
Dolobáč Legal s.r.o., partner; Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Právnická fakulta, vedúci Katedry pracovného práva a práva sociálneho zabezpečenia
Je absolventom Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Právnickej fakulty (2003). V roku 2009 mu bol po úspešnej obhajobe dizertačnej práce udelený titul philosophiae doctor. V roku 2019 mu bol Trnavskou univerzitou, Právnickou fakultou, udelený titul docent v odbore pracovné právo. Pôsobí na svojej alma mater vo funkcii vedúceho Katedry pracovného práva a práva sociálneho zabezpečenia a vo funkcie prodekana pre rozvoj a zahraničné vzťahy. Od roku 2006 je advokátom. V súčasnosti ako partner v spoločnosti Dolobáč Legal s.r.o.. Výkon advokátskej činnosti smeruje predovšetkým na oblasť pracovného práva a obchodného práva. Absolvoval niekoľko prednáškových pobytov doma aj v zahraničí, vzdeláva aj sudcov a vyšších súdnych úradníkov v rámci činnosti Justičnej akadémie. V období od roku 2009 do 2019 bol externým poradcom Ústavného súdu Slovenskej republiky.
U. S. Steel Košice, s.r.o.; riaditeľ pre právne služby
JUDr. Tomáš Homolya má bohatú prax na vedúcich pozíciách oddelení pre pracovné právo. Od roku 2001 viedol oddelenie pracovného práva v U. S. Steel Košice, kde bol zodpovedný za komplexnú pracovnoprávnu agendu v individuálnych aj kolektívnych pracovnoprávnych vzťahoch a tiež poskytovanie právnej konzultácie a poradenstva v oblasti pracovného práva. Neskôr sa stal vedúcim oddelenia pre pracovné právo a sporovú agendu a aktuálne je už 3. rok riaditeľom pre právne služby v U. S. Steel Košice.
Národný inšpektorát práce, riaditeľka Odboru pracovnoprávnych vzťahov
Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Pavla Jozefa Šafárika. Od roku 2021 pôsobí ako riaditeľka Odboru pracovnoprávnych vzťahov na Národnom inšpektoráte práce. Je zástupkyňou SR v pracovných skupinách Európskeho orgánu práce zastrešujúceho cezhraničnú spoluprácu kontrolných orgánov a poskytovanie informácií o pracovných podmienkach vyslaných zamestnancov. Je zástupkyňou SR v orgánoch Európskej komisie pre oblasť vysielania zamestnancov. Odborne zastrešuje administratívnu spoluprácu s kontaktnými orgánmi v členských štátoch Európskej únie.
Asociácia priemyselných zväzov a dopravy, špecialistka na pracovnoprávne vzťahy
Paulína Pokorná napomáha zamestnávateľom porozumieť legislatívnym novinkám v pracovnoprávnych vzťahoch. Expertka v oblasti ľudských zdrojov vo výrobnej sfére, agentúrnom zamestnávaní, v zamestnávaní cudzincov, ale napríklad aj v kurzarbeit či BOZP. Taktiež je súčasťou viacerých národných a medzinárodných projektov a rôznych odborných pracovných skupín na úrovni Európskej únie. Súčasťou jej práce je hľadanie riešení, aby trh práce a slovenské podniky boli úspešné a konkurencieschopné. V Asociácii priemyselných zväzov a dopravy buduje otvorené vzťahy medzi zamestnávateľmi a predstaviteľmi štátu.
OZ KOVO, špecialista – právnik
Je absolventom Právnickej fakulty Trnavskej univerzity v Trnave. Po ukončení štúdia pracoval v oblasti HR. Od roku 2012 pôsobí ako právnik v Odborovom zväze KOVO, kde sa špecializuje na oblasť pracovného práva, sociálneho dialógu, kolektívneho vyjednávania a tiež práva sociálneho zabezpečenia. Pôsobí tiež ako lektor so zameraním na pracovnoprávnu legislatívu, oblasť individuálnych a kolektívnych pracovnoprávnych vzťahov a procesov kolektívneho vyjednávania. Je členom Labour Law Association. Zúčastnil sa viacerých analytických výstupoch v rámci národných projektov Centrum sociálneho dialógu, Podpora kvality sociálneho dialógu. Svoje skúsenosti uplatnil aj ako spoluautor niekoľkých publikácii v oblasti pracovného práva.
TREXIMA Bratislava, manažér úseku štatistík a prognózovania
Je absolventom Fakulty hospodárskej informatiky Ekonomickej univerzity v Bratislave. Od roku 2002 pôsobí v spoločnosti TREXIMA Bratislava, kde zodpovedá za riešenie projektov v oblasti štatistických zisťovaní a prognóz trhu práce. Pri svojej činnosti spolupracuje so zástupcami zamestnávateľov, zamestnancov a akademickej obce.
Garrett Motion Slovakia, senior personálna manažérka pre výrobu
Markéta Hritz momentálne riadi HR oblasť pre všetky výrobné závody firmy Garrett. Jej hlavné iniciatívy vo firme Garrett sú zamerané na zatraktívnenie firmy Garrett v regióne, získavanie zamestnancov, vybudovanie systému rozvoja mäkkých a riadiacich zručností a tiež neustále zlepšovanie pracovnej klímy vo firme. Takmer 15 rokov pracovala vo VSE Holdging a.s. ako vedúca úseku ľudských zdrojov, ktorý prešiel významnou transformáciou. S transformáciou boli spojené významné HR projekty, ako budovanie nového obchodného kanálu, transformácia kompetenčného modelu v zákazníckych službách, alebo budovanie zamestnávateľskej značky.
TREXIMA Bratislava, špecialista úseku trhu práce a ľudských zdrojov
Absolvent Ekonomickej univerzity v Bratislave, špecialista trhu práce a ľudských zdrojov v spoločnosti TREXIMA Bratislava. V ostatnom období pôsobil vo funkcii tajomníka Sektorovej rady pre informačné technológie a telekomunikácie a Sektorovej rady pre bankovníctvo, finančné služby a poisťovníctvo v rámci projektu Sektorovo riadenými inováciami k efektívnemu trhu práce. Venuje sa inováciám a ich vplyvu na rozvoj ľudských zdrojov.
Allen & Overy Bratislava, counsel pre pracovné právo
Katarína vedie oddelenie pracovného práva v Allen & Overy Bratislava. Pravidelne radí zamestnávateľom pôsobiacim v rôznych odvetviach ekonomickej činnosti v oblasti pracovného práva, v sporových ako aj nesporných záležitostiach. Má rozsiahle skúsenosti s pracovnoprávnymi reštrukturalizáciami, vysielaním zamestnancov, prevodmi zamestnancov a prepúšťaním (vrátane hromadného prepúšťania). Do portfólia jej skúseností patrí aj navrhovanie/úprava vnútorných predpisov (pracovných poriadkov), pracovných a manažérskych zmlúv (zmlúv o výkone funkcie) a tiež poradenstvo s motivačnými programami a zamestnaneckými benefitmi, riešenie pracovnoprávnych aspektov akvizícií a poradenstvo v oblasti ochrany osobných údajov.
Registrácia účastníkov s občerstvením
Otvorenie konferencie
Úvodný príhovor
1. blok
Novinky vo svete pracovného práva v roku 2023
Zobraziť abstrakt 1. bloku prednášok
Aktuálne informácie z oblasti pracovného práva v roku 2023
Zobraziť abstrakt
Aplikácia novely Zákonníka práce v praxi
Zobraziť abstrakt
Kurzarbeit na Slovensku – možnosti ako inštitút vylepšiť
Zobraziť abstrakt
Veľký komentár Zákonník práce – knižnú novinku predstaví vedúci autorského kolektívu M. Dolobáč a vydavateľstvo Eurokódex
Pár slov o EPI – Ekonomický a právny systém –www.epi.sk
Obed
2. blok
Práca z domácnosti a jej aktuálne výzvy
Zobraziť abstrakt 2. bloku prednášok
Práca z domácnosti - pretrvávajúce a najnovšie výzvy
Zobraziť abstrakt
Práca z domu: Výzvy a ponaučenia vo výrobnej spoločnosti
Zobraziť abstrakt
Práca z domácnosti – postrehy advokáta (čo zamestnávateľ má robiť a čo nemá nerobiť)
Zobraziť abstrakt
Prestávka
3. blok
Nové trendy na pracovnom trhu v roku 2023
Zobraziť abstrakt 3. bloku prednášok
Mýty a fakty o technologickom pokroku
Zobraziť abstrakt
Ako digitalizácia a robotizácia ovplyvňuje sociálny dialóg a kolektívne vyjednávanie?
Zobraziť abstrakt
Zmeny na pracovnom trhu z pohľadu kontrolných orgánov
Zobraziť abstrakt
Inovácie a ich vplyv na ľudské zdroje v SR: Očakávané požiadavky na odborné vedomosti a zručnosti zamestnancov
Zobraziť abstrakt
Prestávka s občerstvením
Spoločná večera pre prítomných účastníkov
Spoločnosť Poradca podnikateľa, spol. s r. o., si vyhradzuje právo na zmenu programu.
Otvorenie 2. dňa konferencie
4. blok
Odmeňovanie v pracovnoprávnych vzťahoch
Zobraziť abstrakt 4. bloku prednášok
Východiská odmeňovania práce podľa Zákonníka práce a najčastejšie problémy zo sveta odmeňovania
Zobraziť abstrakt
Odmeňovanie zamestnancov na Slovensku
Zobraziť abstrakt
Končí „obdobie sucha“ v odmeňovaní zamestnancov?
Zobraziť abstrakt
Nedostatky zisťované v praxi pri odmeňovaní zamestnancov
Zobraziť abstrakt
Nediskriminačná mzda
Zobraziť abstrakt
Prestávka s občerstvením
Ukončenie konferencie a obed
Spoločnosť Poradca podnikateľa, spol. s r. o., si vyhradzuje právo na zmenu programu.
Upozorňujeme, že v cene vstupenky nie je zahrnuté ubytovanie.
Účastníci konferencie si môžu rezervovať ubytovanie so zľavou v Hoteli Grand Jasná**** v Demänovskej Doline.
Izba Štandard | |
1 osoba/noc 110 € |
2 osoby/noc 120 € |
Izba Deluxe | |
1 osoba/noc 115 € |
2 osoby/noc 125 € |
Izba Deluxe s balkónom | |
1 osoba/noc 125 € |
2 osoby/noc 135 € |
Pridajte sa k nám a dostávajte priebežné informácie o prednášajúcich, ktorí potvrdili svoju účasť, doplnenom programe a ďalších aktualitách.
V rámci oprávnených záujmov prevádzkovateľa, ktorým je spoločnosť Poradca podnikateľa, spol. s r. o., Martina Rázusa 23A, 010 01 Žilina, IČO: 31 592 503, S-EPI, s. r. o., Martina Rázusa 23A/8336, 010 01 Žilina, IČO: 36 014 991, EUROKÓDEX, s. r. o., Martina Rázusa 23A, 010 01 Žilina, IČO: 44 871 3842, bude o účastníkoch a zaujímavých momentoch podujatia v zmysle čl. 6 ods. 1 písm. f) všeobecného nariadenia o ochrane údajov vyhotovená fotodokumentácia a videozáznamy, ktoré môžu byť následne použité na propagáciu aktivít prevádzkovateľa. Napriek tomu, že vyhotovenie uvedenej dokumentácie nie je podmienené súhlasom dotknutej osoby, rešpektujeme váš prípadný nezáujem o snímanie vašej osoby.
V uvedenom prípade informujte pri registrácii niektorú z našich referentiek alebo nám svoj nesúhlas zašlite na emailovú adresu sinska@pp.sk . Viac informácií o zásadách ochrany osobných údajov nájdete v časti Podmienky spracovania osobných údajov.
• • •